Lămpile PH

LĂMPILE PH




<font size="+2">Stâlpul PH 3-2½ Bollard</font>

Stâlpul PH 3-2½ Bollard

Stâlpul PH 3-2½ este un membru al familiei PH cu 3 abajururi, iar principiul care stă la baza sistemului PH cu 3 abajururi a fost stabilit pe parcursul a două luni agitate în iarna 1925-1926 pentru o expoziție la Forum din Copenhaga.

Iată ce spune Poul Henningsen despre acest nou sistem în 1926: "Adevărata inovație a sistemului PH este de a crea o lumină care să fie în același timp lipsită de strălucire și economică. Este destul de ușor să creezi un sistem de abajururi fără strălucire (lumină indirectă și puternic umbrită) dacă ești dispus să irosești o parte din lumină și este relativ ușor să creezi un sistem extrem de eficient dacă ignori faptul că este extrem de iritant pentru ochi (strălucire puternică etc.), dar este o artă să creezi o lumină care să fie atât economică, cât și fără strălucire."
<font size="+2">Sistem cu 3 abajururi</font>

Sistem cu 3 abajururi

Înainte de producerea Sistemului cu 3 abajururi, Poul Henningsen și Louis Poulsen Lighting au lucrat împreună la proiectarea corpurilor de iluminat pentru Pavilionul Danemarcei la Expoziția Mondială de la Paris din 1925.

Când Henningsen a proiectat aceste corpuri de iluminat pentru Expoziția Mondială, se jucase deja cu ideea că spirala logaritmică ar putea fi o bază potrivită pentru proiectarea unui nou abajur.

Combinația dintre reflexia difuză și un abajur logaritmic arcuit i-a oferit lui Poul Henningsen posibilitatea de a controla strălucirea și umbrele, deoarece fiecare abajur reduce în mod egal cantitatea de lumină radiantă datorită distanței față de sursa de lumină.
<font size="+2">Un artist cu lumină</font>

Un artist cu lumină

Schimbarea luminozității de la un abajur la altul pare armonioasă. Dimensiunea abajururilor și poziția acestora sunt determinate de necesitatea de a reduce strălucirea, lumina directă și de cerințele privind distribuția luminii.

Încă de la început a fost clar că acest concept este extrem de flexibil. Nu numai că a fost posibil să se creeze corpuri de iluminat de diferite dimensiuni, dar și cu diferite părți inferioare - fie vopsite în alb, fie argintate sau aurite.

Aceste părți inferioare diferite au ajutat la crearea unor opțiuni de iluminat diferite.
<font size="+2">Corpuri de iluminat PH</font>

Corpuri de iluminat PH

Corpurile de iluminat PH au fost concepute ca un sistem de iluminat rațional, în care dimensiunea abajururilor, materialul și suprafața acestora puteau fi combinate în funcție de designul lămpii.

Fiecare variantă de mărime a abajurului avea un set de abajururi medii și inferioare, astfel încât proporția abajururilor era de aproximativ 3:2:1.

Încă de la început, unul dintre modelele de bază din serie a fost PH 5/5. Primul număr indica diametrul umbrelei, iar al doilea numărul indica faptul că umbrele intermediare și inferioare care o însoțeau au fost create pentru a se potrivi cu acel tip de umbrelă.

În acest caz, modelul 5/5 avea un abajur cu un diametru de 50 cm, un abajur mediu de 31 cm și un abajur inferior de 16,5 cm.
<font size="+2">Lămpile PH - clasicele atemporale</font>

Lămpile PH - clasicele atemporale

Această combinație a funcționat bine atunci când lămpile erau atârnate relativ sus, dar atunci când pendulele erau atârnate la un nivel mai jos, o combinație mai potrivită era un abajur mare cu un abajur mijlociu și inferior mai mic.

Astfel s-au născut PH 2/1 și 3/2. Sistemul PH cu 3 abajururi a început ca o soluție pentru pendule, programul de corpuri de iluminat a fost în curând extins pentru a include versiuni de masă, de podea și de perete, precum și pandantive mai mari.

Ca urmare a combinării diferitelor dimensiuni, materiale, suprafețe, culori și surse de lumină, de-a lungul anilor au fost create mii de variante.

<font size="+2">Poul Henningsen</font>

Poul Henningsen

Poul Henningsen și-a imaginat că oaspeții unui restaurant își doreau un iluminat cald și confortabil și, prin urmare, se alegea o suprafață placată cu aur, în timp ce într-un spital sau cabinet stomatologic se folosea suprafața vopsită în alb.

Primele corpuri de iluminat au fost fabricate toate cu abajururi metalice, dar Poul Henningsen a dorit să producă și o variantă care să aibă o curbă de distribuție a luminii cu mai puțină lumină orientată în jos. Rezultatul a fost un abajur realizat din sticlă opalină cu suprafața inferioară sablată.

Abajururile din sticlă au permis ca 12% din lumină să pătrundă și, prin urmare, să contribuie la lumina generală din încăpere, în timp ce cea mai mare parte a luminii era încă reflectată spre exterior și în jos de partea inferioară mată a abajururilor.

Aceleași principii care stau la baza abajururilor metalice mate s-au aplicat și noului material pentru abajururi.
CITIȚI MAI MULTE DESPRE POUL HENNINGSEN ȘI VEDEȚI NUMEROASELE SALE LĂMPI AICI