Verner Panton

Născută: 1926 - Decedată: 1998
Cele mai cunoscute opere: Scaunul Tivoli, Scaunul Verner Panton, Scaunul Bachelor, Lămpile FlowerPot & Lămpile Topan - ambele de la &Tradition, Lămpi cu globuri de la Verpan, Lămpi Panthella de la Louis Poulsen.
Trăgând: Arhitectul

Formație
Verner Panton a avut legături strânse cu mulți dintre cei mai importanți designeri danezi ai vremii. A fost pregătit de Poul Henningsen la Academia Regală Daneză de Arte Frumoase, iar după ce și-a terminat studiile a obținut un loc de muncă la cel mai mare arhitect danez, Arne Jacobsen. Panton a fost, de asemenea, prieten cu designerul/artizanul Hans Wegner. Dar, în timp ce îndemânarea lui Wegner era în modernizarea scaunului clasic danez din lemn de tec, pasiunea lui Panton era legată de plastic și alte materiale artificiale care puteau fi create în culori vibrante și modelate în forme geometrice în spiritul Pop Art.

Întâlnirea cu Poul Henningsen la Academia Regală Daneză l-a inspirat pe Panton să se ocupe de designul de produs. (Panton s-a căsătorit de fapt cu fiica lui Henningsen, Tove Kemp, în 1950, dar au divorțat la scurt timp după aceea).

Arne Jacobsen a fost o figură la fel de importantă pentru Panton și împreună cei doi au creat faimosul scaun Ant, printre alte obiecte.
Afișați 36 din 249 produse
După ce Panton și-a stabilit reputația de designer vizionar, s-a simțit liber să experimenteze. A dezvoltat prima piesă de mobilier gonflabilă - realizată din folie de plastic transparent. De asemenea, a creat un "mediu total" pentru Hotelul Astoria din Trondheim, Norvegia - podeaua, pereții și tavanul erau acoperite cu aceleași modele inspirate din Op Art, în variații ale acelorași culori. Acesta a fost un precursor pentru mediile ulterioare, chiar mai dramatice, pe care Panton le-a creat pentru sediul central al editurii Spiegel din Hamburg.

Chiar dacă a câștigat mai multe premii în anii '70, Panton a început să se îndepărteze încet de poziția sa în centrul scenei de design. În cinica epocă post-Vietnam, oamenii au considerat că designul politizat este mai atrăgător decât încrederea optimistă și jucăușă a lui Panton în tehnologie și în puterea pop-ului.

Dar la mijlocul anilor '90, când modernismul de la mijlocul secolului al XIX-lea în general - și Verner Panton în special - a redevenit modern, graficianul Peter Saville a ales lampa Shell a lui Panton ca piesă centrală a apartamentului său mult fotografiat din Mayfair, Londra, iar British Vogue a publicat în 1995 o fotografie cu Kate Moss goală pe un scaun Panton.

Panton a câștigat și mai multe premii, iar modelele sale din anii '60 au fost puse din nou în producție. A fost invitat să proiecteze o expoziție la Muzeul Trapholdt din Kolding, Danemarca - expoziția a fost deschisă la 17 septembrie 1998, la 12 zile după moartea lui Panton.
Partajează-ți imaginile cu @lampemesteren
Inspiră și lasă-te inspirat, de la o casă unică la alta. Etichetează-ți pozele cu #daLampemesteren și poate îți vei vedea casa aici!