Compasul de aur a fost ales pentru că reprezintă perfecțiunea naturală a naturii. Premiul în sine și logo-ul premiului se bazează pe un compas proiectat de Adalbert Groeninger în 1893 pentru a găsi Raportul de Aur în natură - unde cea mai mică piesă de pe o linie se raportează la cea mai mare piesă, așa cum cea mai mare piesă se raportează la întreaga linie, așa cum își amintește din lecțiile de geometrie.
De la începutul timpului, italienii au proiectat siluete care au impresionat și șocat restul lumii - de la Panteonul din epoca romană la marii pictori renascentiști și de la suflătorii de sticlă venețieni la Bruno Sacco, care a schimbat industria auto când s-a așezat la capătul mesei înalte din departamentul de design al Mercedes în 1974. Așadar, pentru asociația magazinului La Rinascente și pentru arhitecți a fost de la sine înțeles că lovitura de grație a designului italian va ține șurubul în apă - și că lovitura de grație a designului italian va continua să se inspire cu abordarea sa imaginativă.
La Rinascente a găzduit premiile timp de zece ani, până în 1964, când Associazione per il Disegno Industriale (ADI), o asociație de designeri industriali, a preluat spectacolul. În spatele ADI se aflau, printre alții, frații Castiglioni, pe care noi, cei de la Lampmasteren, îi cunoaștem mai ales din marea colaborare a lui
Achille Castiglioni cu
Flos. De la crearea sa, Compasso d'Oro a fost acordat la aproximativ 300 de modele - și de aceea nu este un premiu care atârnă în copaci.
Imagine: Muzeul de Design ADI din Milano, cu compasul de aur pe fereastra din dreapta. Imagine realizată de Delo 99, Creative Commons 4.0. Licență.